BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Hur ska man lyckas sin sida på ett effektivt sätt tro??
Jag har en windows2000server burk där jag har en site och den har nu 2ggr blivit hackad.
Dom verkar inte villa förstöra helt utan raderar min index sida och lägger till massa egna sidor i min wwwroot.
Denna grupp är det som är i farten:
http://www.turkgroup.org/
Just nu står jag ganska handfallen inför detta och vet inte hur dom gör. Kan dom ta sig in via port 80 eller finns det andra sätt?
Vore tacksam om nån har lite ideer ang detta så man får slut på det. :x
Har du något dynamisk innehåll som ASP eller PHP sidor?
BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Jag har aspsidor men dom ska vara sql-injection skyddade
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om de raderar och ersätter din indexfil så har det ju ingenting med SQL injections att göra.
Har du ftp-koppling mot servern? I så fall, kolla av de loggarna... Lättknäckt användarnamn och lösenord? Byt i så fall...
BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Nej jag har bara 2st websidor och det är bara en av sidorna som dom verkar ha hittat. Jag har bara port 80 öppen mot den i router oxo så dom ska inte komma åt den på annat vis tycker jag.
Låter som en bugg i servermjukvaran. Har du installerat alla service packs och liknande? Även om du har det så gissar jag att Windows 2000 är smått osäkert ändå då MS' vanliga support för OS't slutade att gälla 2005. Skaffa en nyare version eller fundera över att byta till ett annat OS. Om du inte är alltför beroende just ASP som språk, installera åtminstone WAMPServer och kör det istället.
BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Jag måste nog ha asp som scriptspråk även framöver. Vilken version ska jag söka efter för bästa resultat?