webForumDet fria alternativet

Överbelastad webbserver?

2 svar · 437 visningar · startad av Nate.A

Nate.AMedlem sedan mars 2006296 inlägg

Hej

En av mina kunders egna webbserver med mitt administrationsverktyg(php/mssql) får 30+ av php.exe processer på en IIS 6 Server och över 50gig loggfil på en dag.

Allt har funkat bra i snart 6 månader med skillnaden är att trafiken nu är högre pga högsäsong...

Har någon en aning om hur jag ska kunna luska ut vad problemet är och vad man kan göra åt det? :q

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Hur är sajtens Application pool konfigurerad i IIS'en? Kika under (Application pool) > Egenskaper > Fliken Performance > Web Garden > Maximum number of worker processes, vad är det värdet? Är det några andra inställningar som skiljer sig från default på poolen?

När det gäller loggfilerna får du nog vara mer utförlig; vad är det för loggfiler du menar? Det är väl inte IIS'ens W3C-loggar (%winpath%/system32/logfiles)?

Nate.AMedlem sedan mars 2006296 inlägg

Jag har ingen tillgång till servern själv mer än ett ftp-konto. Nätverksteknikern som har hand om servern verkar ha lite dålig koll själv på grejerna och efter en omstart av servern och rensning i loggfilerna så verkar allt fungera igen.

Verkar mer som om problemen berodde på servern själv än cms:et.

Tack ändå för hjälpen.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)