Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Unspecified error
altså fortfarande problem med access. Hur fan lyckades ni få det att fungera? jag har försökt som fan, men de har inte hjälpt..
28 svar · 3 247 visningar · startad av nilleonline · sida 2 av 2
Just installerat iis på vista. Men får det inte att fungera. Har satt index.asp som standarddokument mm. Men när ja går in på localhost står det: Serverfel i programmet "Default Web Site". Beskrivning: Begärd sida kan inte hanteras på grund av en MIME-princip (Multipurpose Internet Mail Extensions) på webbservern. Sidan har ett filnamnstillägg som inte tillåts. sen står det massor om fel MIME-typ
Läs frågan i sin helhet →Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Unspecified error
altså fortfarande problem med access. Hur fan lyckades ni få det att fungera? jag har försökt som fan, men de har inte hjälpt..
Det är vanligtvis ett rättigthetsproblem, har IIS_IUSRS läs- och skrivrättigheter på mappen som databasen ligger i?
Quid skrev:
Det är vanligtvis ett rättigthetsproblem, har IIS_IUSRS läs- och skrivrättigheter på mappen som databasen ligger i?
Ingen aning.. Vad är IIS_IUSRS? och hur ställer jag in det?
IIS_IUSRS är en kontotgrupp på din dator som skapas när IIS installeras. Det är den gruppen som access'ar filerna som webbsidan använder sig av.
Hanteras som en vanlig grupp användarkonton. Inget konstigt alls.
Högerklicka på mappen som innehåller databasen, välj egenskaper, klicka på fliken säkerhet. Klicka på redigera, markera IIS_IUSRS och klicka i att den ska få ändra och skriva. Klicka på OK.
Ett tips kan ju vara att läsa lite dokumentation om IIS, om hur man konfigurerar osv. för att förstå hur det fungerar. Då blir det mycket lättare att lösa de problem som kan uppstå.
En annan sak som förbryllar mig är att det verkar som om du inte ens försöker själv utan lastar bara över allt på oss.
Misstolka det rätt, jag vill gärna hjälpa till, men du måste faktiskt försöka själv först.
Och OM du faktiskt har försökt själva först så verkar det som om borde läsa på lite om operativsystem och hur de fungerar innan du ger dig på att ställa upp en egen server.
*Tipsa tipsa*
Quid skrev:
Högerklicka på mappen som innehåller databasen, välj egenskaper, klicka på fliken säkerhet. Klicka på redigera, markera IIS_IUSRS och klicka i att den ska få ändra och skriva. Klicka på OK.
Ett tips kan ju vara att läsa lite dokumentation om IIS, om hur man konfigurerar osv. för att förstå hur det fungerar. Då blir det mycket lättare att lösa de problem som kan uppstå.
Jag ändrade det, men de löste inte problemet. jag får fortfarande samma felmeddelande. fan..
Kriko skrev:
En annan sak som förbryllar mig är att det verkar som om du inte ens försöker själv utan lastar bara över allt på oss.
Misstolka det rätt, jag vill gärna hjälpa till, men du måste faktiskt försöka själv först.Och OM du faktiskt har försökt själva först så verkar det som om borde läsa på lite om operativsystem och hur de fungerar innan du ger dig på att ställa upp en egen server.
*Tipsa tipsa*
Tro mig.. jag har försökt som fan! Men inget hjälper.. sen är jag inte heller så datakunnig heller, vill bara ha en fungerande server så jag kan börja koda..
Jag lägger ner att försöka få iis att fungera nu. Installerade baby asp istället och de fungerar även fast den är sjukt trög och buggig. Om ni vet någon bättre server lik baby så säg gärna till.