TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Jag använder php och iis för att jobba lite med php. Nu har jag en textfil som heter db.txt som jag vill kunna läsa o skriva till. Får permission denied. Jag har NTFS och antar att jag måste ställa in så användaren man kör med IIS kan skriva till filen men hur gör jag det?
/red
Jag försöker göra så här:
$file = fopen("db/db.txt",'a');
och får felmeddelandet:
Warning: fopen(db/db.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in C:\Inetpub\wwwroot\jobb\musikania\common_functions.php on line 66
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Användaren IUSR_DATORNAMN ska ha rättigheterna, om jag inte missminner mig. Högerklicka på mappen/filen i utforskaren, Egenskaper, vidare till Säkerhet.
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Under egenskaper har jag bara allmänt o sammanfattning. Jag har försökt leta här men får inte upp säkerhet... måste man ställa in det på något sätt?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Gå in i utforskaren och välj Verktyg -> Mappalternativ -> Visning, och bocka ur "Använd förenklad fildelning".
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Fasen va bra! Det här var problemet. Nu funkar det! Grejt!
Kombinerade SPiNs och Peter S svar...