BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Jag köpte en laptop och installerade xp i den och la till iis som vanligt. Själva webservern går som den ska med databaskopplingarna vill inte längre fungera.
Det är inget fel i sökväg mm för det fungerar 100% med samma script i min stationära pc.
Rättigheter satta(iusr), förenklad fildelning borttagen mm....
Vad kan det vara mer som inte är rätt i hanteringen av mdb? Allt tyder på fel sökväg men det är inte felet utan det ser ut som nått med iis som inte riktigt är rätt konfat. :q
Felkoder som kommer i olika script:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xea4 Thread 0xf3c DBC 0x12f1fac Jet'.
/Kopia/lankar/default.asp, line 29
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Odefinierat fel
/Kopia/nyheter/nyheter.asp, line 80
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Fick detta vid install....
MDAC 2.8 RTM
Microsoft
--------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning av problemet:
MDAC 2.8 RTM är inkompatibel med den här versionen av Windows. Alla dess funktioner ingår redan i Windows.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Prova att installera Jet 4.0
http://support.microsoft.com/kb/829558
Har du kört Windows/Microsoft Update på datorn?
BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Ja den har full update men det vill inte funka
BiasseMedlem sedan aug. 2003480 inlägg Börjar misstänka att det är nått med hela installationen.. Jag har kört en special version av xp för att klara hitta min sata disk på laptopen och den kan ju kanske vara ofullständig.
Behövs det mer programvara för att databaskopplingar till mdb ska fungera?