Ingen som någon som helst aning? :)
(om ni tar illa upp, ursäkta att jag väcker tråden till liv. Var det fel av mig?)
4 svar · 474 visningar · startad av oskars
Tjenare!
Jag undrar om det går att lägga in t.ex en bild eller liknande så att den syns på alla hemsidor som ligger på min IIS-server... Hittar inget konkret exempel just nu, men ungefär som en include-fil fast man behöver inte lägga in den i varje dokument, utan den ska styras från servern på något sätt!
Går det? :)
Tacksam för hjälp!
Oskar
Ingen som någon som helst aning? :)
(om ni tar illa upp, ursäkta att jag väcker tråden till liv. Var det fel av mig?)
Ett ISAPI-filter borde fixa biffen. Eller om jag inte missminner mig ska IIS ha en funktion att lägga till en header/footer, kolla runt bland inställningarna för IIS.
Kollade lite om ISAPI-filer i IIS... men då skulle man välja en DLL-fil och sånt. Hur funkar det egentligen?
Hittar inget om header/footer heller, men jag tittar kanske på fel ställe!
oskars skrev:
Kollade lite om ISAPI-filer i IIS... men då skulle man välja en DLL-fil och sånt. Hur funkar det egentligen?
Ett ISAPI-filter kan du tänka dig som en modul eller ett tillägg till webbservern. Hittar man inga färdigskrivna kan man programmera ihop ett själv.
oskars skrev:
Hittar inget om header/footer heller, men jag tittar kanske på fel ställe!
Högerklicka på webbplatsen i IIS > properties > fliken documents. Det kanske är annorlunda på din server, jag kollade som hastigast på min arbetsstation (XP pro).