webForumDet fria alternativet

Strul med PHP på Win2K3

0 svar · 466 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Tjena
Jag har dykt på lite strul med en Windows 2003 Server med IIS6.0
Den här servern har funkat kanon fram tills att jag började testa lite saker häromdagen och nu vet jag inte vad som hänt.

Det började med att jag i phpMyAdmin såg att det stod längst ner "Tillägget MBString kunder inte hittas...", det brukar ju där, men tänkte "aktivera" det för att se om texten försvann.

Så jag gick in i min php.ini och tog bort kommenteringen framför "mbstring" och startade om IIS.
Då slutade PHP att fungera helt och hållet.
Så jag kommenterade återigen bort mbstring i php.ini och startade om IIS.

Efter det funkade PHP och IIS som det skulle ett par timmar, sen blev det bara CGI-FEL - Servern gjorde timeout.

Så jag har nu testat massor med olika saker, jag tog först bort PHP helt och startade om datorn, då funkar IIS som det ska (bortsett från att PHP såklart inte finns, vilket det måste göra på servern).

Jag har testat att installera PHP på nytt manuellt, alltså med ZIP filen.
Det gör att IIS slutar funka helt, får bara "Sidan kan inte hittas" när jag går in på http://localhost/.
Så jag tog bort den manuella installation och testade att installera PHP på nytt med MSI-Filen, alltså automatisk installation.
Men samma resultat, sidan kan inte hittas....

Såfort jag tar bort PHP så funkar allt som det ska igen, men inte när PHP är installerat.

Kompilerade PHP manuellt på¨min laptop med Vista och IIS7.0 utan problem, så har koll på hur jag ska göra, men på Win2K3 datorn funkar det bara inte.

Någon som har några förslag på vad jag ska göra?

Tack!

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)