Vet att denna fråga varit uppe tidigare, men har inte hittat någon lösning.
Har en applikation som funkar som en klocka i IIS 5, när den skulle driftsättas så var miljön en IIS 6. Inga problem trodde jag, men ack va fel jag hade...
Mitt problem är att klienten av någon anledning tappar sessionerna (Sessioner som sätts vid inloggning) Detta sker helt slumpmässigt, man kan bli utkastad efter 30 sekunder eller 5 minuter.
Detta är, som ni kanske förstår, väldigt enerverade.
Är det någon vänlig själ därute som har en aning om vad detta kan bero på och bäst av allt har en lösning?
// Lé Switch
Någon som har en aning?
// En något panikslagen Switch
jonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Det har med din application pool att göra.
Du kan bland annat tappa sessioner om din application pool återvinns (recycle).
Om application poolen har mer än en arbetsprocess (worker process) kopplas anropen inte alltid till rätt process och processerna känner inte igen varandras sessioner.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg OT:
Har ett liknande problem men det är lite konstigare :) Vi har satt att den endast ska recycla vid 22 på kvällen, men vi får problem för den recylar sig själv titt som tätt, vilket leder till att vi tappar sessions, samt hela vår connectionpool vilket i sin tur resulterar i att felmeddelande om att det inte går att hämta connections från poolen. Det verkade då vara ett minnesproblem, men så fort vi försöker ändra det virtuella minnet för aktuell application pool så recylar den hela den poolen mer frekvent. Mycket märkligt och det börjar driva mig till vansinne. Vi kommer gå över till StateServer för sessionerna men det vore ju bra att reda ut vad det är som går fel. Kan tippsa om bloggen http://blogs.msdn.com/david.wang/
Ett stort tack, Jonny!!!!
Nu snurrar det på kalasbra.
// Switch