webForumDet fria alternativet

Asp,php server till xp home

11 svar · 869 visningar · startad av Stavros.T

Stavros.TMedlem sedan okt. 200629 inlägg

En php,asp server för xp home finns det?
mvh stavros

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Kort: Nej, Home är inte gjort för att ha serverfunktioner.

Långt: Ja :) Det går att istallera IIS med lite trixande. Sök lite på Google eller nån annan sökmotor efter IIS och XP Home så kommer du hitta massor.

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

det är inga problem att installera apache men du blir det bara stöd för PHP (ska väl gå att installera något asp-tolk men vet inte hur pass bra den är)

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

dwmediaMedlem sedan nov. 2006188 inlägg

LoL man kör inte XP om fall man ska ha en server i windows miljo då är det

Windows 2000 Server eller
Windows 2003 Server

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

/r
Hmm, ber om ursäkt :r , vet inte riktigt vad som hände där. Råkade nog ha för många trådar öppna.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

The_Hulk, postade du verkligen i rätt tråd nu?
dwmedia, det finns flera vettiga anledningar till att ha en webbserver på Windows XP, en av dem stavas "utveckling". Det uppskattas inte heller att du drar upp en massa trådar bara för att skriva skit i dem.

DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg

@nders, du får akta så dwmedia inte får lust att stämma dig för dina åsikter på forumet.

FairytaleMedlem sedan nov. 200696 inlägg

Apache har stöd för PHP (www.apache.org). Jag vill också dra mig till minnes att det finns ett särskilt stöd för ASP, även om det inte fungerar helt som orginalet.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Fairytale skrev:

Apache har stöd för PHP (www.apache.org). Jag vill också dra mig till minnes att det finns ett särskilt stöd för ASP, även om det inte fungerar helt som orginalet.

Korrekt... dom kom med en ASP kopia men som du säger fungerade det inte riktigt 100% som orginalet.

danberMedlem sedan dec. 200612 inlägg

Om det är asp.net du är ute efter så finns mod_mono för apache. Jag har dock ingen som helst erfarenhet av det.

http://www.mono-project.com/Mod_mono

woicerMedlem sedan dec. 20067 inlägg

Om du är sugen på att installera apache med PHP har webdesignskolan en riktigt bra instruktion hur du går till väga, från installation av apache till php.
http://webdesignskolan.com/php/apache_install.htm

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)