En php,asp server för xp home finns det?
mvh stavros
Asp,php server till xp home
11 svar · 869 visningar · startad av Stavros.T
Kort: Nej, Home är inte gjort för att ha serverfunktioner.
Långt: Ja :) Det går att istallera IIS med lite trixande. Sök lite på Google eller nån annan sökmotor efter IIS och XP Home så kommer du hitta massor.
det är inga problem att installera apache men du blir det bara stöd för PHP (ska väl gå att installera något asp-tolk men vet inte hur pass bra den är)
Flyttas från ASP
LoL man kör inte XP om fall man ska ha en server i windows miljo då är det
Windows 2000 Server eller
Windows 2003 Server
/r
Hmm, ber om ursäkt :r , vet inte riktigt vad som hände där. Råkade nog ha för många trådar öppna.
The_Hulk, postade du verkligen i rätt tråd nu?
dwmedia, det finns flera vettiga anledningar till att ha en webbserver på Windows XP, en av dem stavas "utveckling". Det uppskattas inte heller att du drar upp en massa trådar bara för att skriva skit i dem.
@nders, du får akta så dwmedia inte får lust att stämma dig för dina åsikter på forumet.
Apache har stöd för PHP (www.apache.org). Jag vill också dra mig till minnes att det finns ett särskilt stöd för ASP, även om det inte fungerar helt som orginalet.
Fairytale skrev:
Apache har stöd för PHP (www.apache.org). Jag vill också dra mig till minnes att det finns ett särskilt stöd för ASP, även om det inte fungerar helt som orginalet.
Korrekt... dom kom med en ASP kopia men som du säger fungerade det inte riktigt 100% som orginalet.
Om det är asp.net du är ute efter så finns mod_mono för apache. Jag har dock ingen som helst erfarenhet av det.
Om du är sugen på att installera apache med PHP har webdesignskolan en riktigt bra instruktion hur du går till väga, från installation av apache till php.
http://webdesignskolan.com/php/apache_install.htm