SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Jag ställer nog den vanligaste frågan tror jag, men jag kan bara inte få det att fungera.
Jag kommer inte åt min databas på min IIS-server. Jag har Windows Media Center SP2 med IIS 5.1.
Felmeddelandet jag får är
# Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
/badbet/db.asp, line 6
db.asp
<%
Set Connect = Server.CreateObject( "Adodb.Connection" )
Connect.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
MdbFilePath = Server.MapPath( "/badbet/db/mdb.mdb" )
Connect.ConnectionString = "Data Source='" & MdbFilePath & "'"
[b]Connect.open[/b]
%>
Rättigheterna på mdb.mdb är: BILD
Det konstiga är att på min gamla dator där jag koperade mitt arbete från, där fungerar det perfekt så koden bör väl inte vara problemet? Är det någon mjukvara som ska uppdateras eller något? Alla sökvägar är korrekta.
Eller behöver jag en fräshare kod till min databasanslutning?
Mycket tacksam för hjälp.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Hej Quid, det va ett tag sen.
MDAC 2.8 RTM is incompatible with this version of Windows. All of its features are currently part of Windows.
Andra förslag?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Ingen som har nån tanke?
Ändrar inställningar hit och dit men får då inte ordning på det :(
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Provat att köra med en DSN upplagd i Data Sources (ODBC)?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Nope, aldrig varit inne där och härjat. Men det ligger DNS upplagd på MS access i "User DNS". Du får förklara nästa steg här för att pappa ska förstå.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Lägg upp en system dsn, välj din databas och spara.
Sedan,
set objConn = server.createobject("adodb.connection")
objConn.open "namnet på din anslutning", "lösenordet"
typ.
Eller vad var det du undrade över?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Det blir samma fel ändå :(
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Jag tar upp min gamla tråd, eftersom felet ännu inte är löst... Någon som har nån mer tanke att skänka mig?
Kan ju tillägga att jag inte kommer åt min andra dator i nätverket medans jag från den andra datorn har full åtkomlighet. Om det på något sätt kan hänga ihop...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Då börjar vi om då. Vad har iusr_xx för rättigheter på mappen databasen ligger i?
Hur ser din anslutningskod ut nu?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Hej @nders, tack för att du tar dig tid.
Jag slänger upp lite bilder..

db.asp ser ut så här:
Set Connect = Server.CreateObject( "Adodb.Connection" )
Connect.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
MdbFilePath = Server.MapPath( "/badbet/db/mdb.mdb" )
Connect.ConnectionString = "Data Source='" & MdbFilePath & "'"
[b]Connect.open[/b]
Och felmeddelandet är:
# Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
/badbet/db.asp, line 6
På min andra dator fungerar allt kanon...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg IUSR måste ha rättigheter att skriva och skapa filer i databasmappen. Jag ser inte på dina bilder om det är uppsatt så.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Oj, jag har nu uppdaterat 
Om det var så du menade @anders. Annars förstår jag inte vad det är jag ska ändra.
R/ Menar du detta? 
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg ja, det var det jag menade. Om du provar att sätta fullständiga rättigheter för alla användare för databasmappen och alla filer däri, och på så vis få reda på om det är rättigheterna det är problem med.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Kan dock inte godkänna rättigheterna på "special" för IUSR. Testade då även att ta bort "inherit"-funktionen men det blev ingen skillnad. Jag får alltså samma felmeddelande.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Hittade detta:
If you are getting "unspecified error" then try running the IIS site in its own memory space or, if it is already doing so, returning it to the normal memory pool. Another possibility is the symptom described in KB225042 .
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Tjena Quid
Jag har dock redan MDAC 2.5 :l
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Vilket OS och IIS kör du?
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Windows XP Media Center SP2 med IIS 5.1.