wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg Hej alla på wF!
Jag har precis startat upp Abyss Web Server och jag har inte gjort större ändringar, men jag kan inte se mina filer. T.ex. om jag slår in min ip-adress (81.225.112.187) kommer jag till routern, även om https://www.whatismyip.com säger den adressen och abyss egna hemsida säger samma sak. Jag har försökt med att skriva 81.225.112.187:80 men samma sak där med! Hoppas att ni har några bra förslag på hur jag ska lösa detta.
Jag har hört talas om något som heter DNS (-suffix) men har ingen aning om vad de är, men att man ska ha det...
Ja, som sagt, hoppas att ni kan lösa mina problem.
Att du hamnar på routern när du skriver din externa IP är naturligt. Trafiken har då inte lämnat dit hem. Pröva att skriva 192.168.0.1 så bör du komma till samma sida. För att kunna komma åt sidan med den externa IP måste du göra detta utifrån.
För att det ska funka bör du kunna ställa in "port forwarding" så att port 80 på routern forwardas till port 80 på datorn. Hur du gör det med just din router vet jag inte, men experimentera lite!
För att kolla hur sidan ser ut lokalt kan du skriva in 127.0.0.1 som hänvisar till den dator man sitter vid. Detta hjälper dig inte att öppna servern utåt, men du kan iaf jobba med den lokalt.
wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg
nitro2k01 skrev:
Att du hamnar på routern när du skriver din externa IP är naturligt. Trafiken har då inte lämnat dit hem. Pröva att skriva 192.168.0.1 så bör du komma till samma sida. För att kunna komma åt sidan med den externa IP måste du göra detta utifrån.
För att det ska funka bör du kunna ställa in "port forwarding" så att port 80 på routern forwardas till port 80 på datorn. Hur du gör det med just din router vet jag inte, men experimentera lite!
För att kolla hur sidan ser ut lokalt kan du skriva in 127.0.0.1 som hänvisar till den dator man sitter vid. Detta hjälper dig inte att öppna servern utåt, men du kan iaf jobba med den lokalt.
Okej, men jag har öppnat port 80 och 1-65535 enligt deras instruktioner. Men hur ska jag kunna göra port forwardling "så att port 80 på routern foewards till port 80 på datorn"?
Jag har Bredbandsbolagets router (Xavi 8222r). Jag har kollat på portforward.com men den routern finns inte där!
furisMedlem sedan aug. 20061 inlägg http://www.ostfrallan.com/_forum/viewtopic.php?pid=85139
Här har du en guide jag gjorde för ett tag sedan om hur man öppnar portar på ett ganska smidigt sätt... på xavi 8222r
/Tobbe