Jag kör lite ASP-sidor och några databaser blandat SQL och Access.
Servern går bra efter uppstart ett tag men sen verkar det som att en fil som heter DLLHOST.EXE ökar i storlek och CPU går upp i 100 %. Minnet finns det var av men sen orkar inte datorn och då kraschar alla ASP-sidor och server blir okörbar och jag blir tvungen att starta om den och sen håller den på såhär. Det är även någon fil som heter IVAN.ASP eller något som är inblandad.
Fick även ett felmeddelande häromdagen på sidorna:
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
System resource exceeded.
Är det någon som har haft liknande och kanske har en lösning på detta problem så är jag mycket tacksam för svar.
En kvalificerad gissning är att du har en fet bugg i just sidan ivan.asp. Pröva att döpa om den sidan temporärt med syftet att reda ut om servern går bra när den sidan inte används. Om så är fallet vet du ju var felet sitter. :)
IWAM är ingen fil, utan ett Windows-konto på webbservern.
Ett tips är att du går igenom asp-sidorna på servern och ser om du har något ställe där du har en oavslutad loop el. dyl.
Kontrollera även att du stränger och destruerar alla objekt.
Problemet är att detta är på mitt webbhotell och jag är förmodligen inte ensam med min domän på servern utan den delas med många andra. Webhotellet hittar inga fel utan server kraschar stup i ett men har gått klockrent fram tills för ca en-två veckor sedan då detta problem uppstod.
Kan man se i någon logg vilka eventuella ASP-filer eller andra filer som krånglar? Blir lite jobbigt att gå igenom alla filer då det är ett par hundra. Det kanske inte är mina filer som krånglar utan någon annans.
Felet i sig beror nog på att valfri asp-fil har en oändlig loop eller glömmer att stänga databaskopplingar vilket i sin tur leder till att resurserna tar slut, men detta ska inte drabba alla kunder på hotellet utan bara just denna kund som har sidan.
Så det verkar som att ditt webhotell inte riktigt isolerar de olika sidorna från varandra. För om de är isolerade ska de inte påverkar hela servern utan du ska som mest kunna sänka din egen sida.
Kolla upp detta med hotellet, vilket webhotell använder du förresten?
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e