theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg jag har ett problem att mitt system inte ger möjlighet att ladda ner mdb filer istället får jag ett felmeddelande.
This type of page is not served.
Description: The type of page you have requested is not served because it has been explicitly forbidden. The extension '.MDB' may be incorrect. Please review the URL below and make sure that it is spelled correctly.
Hur gör för att tillåta mdb filer? vart sätter man vilka filer som är explicitly forbidden?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Vad försöker du göra? Surfa via domän.se/db.mdb, och hämta filen?
Och om, varför?
Vad har du för IIS? Modernt? Så har man kunnat göra tidigare, dvs det låter som du har någon form av säkerhetsinställning som blockar hemhämtning av databasfiler.
Provade på några olika webbservrar, och det fungerar alltid.
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg IIS en är Version: 5.1, det du säger om säkerhets inställningar är precis det jag frågar efter. Var kollar jag dessa? man ska ju dels mappa filer som körs på IIS men man kan ju också explicit förbjuda dem och var sätts sånt om nån vet?
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg Kan det stämma att man behöver aspnet_isapi.dll som ligger i c:\windows\microsoft.net\framework\v2.0.50727\aspnet_isapi.dll?
Isåfall så har inte jag den och undrar om nån vet var man kan få tag på den filen?