NuggetMedlem sedan apr. 200622 inlägg Tjenare!
Jag undrar om ngn vet om VB/VBScript går att få tag på gratis till win2k? Jag undrar också om det går att köra på Apache. Om inte Vilken server använder man då och är den gratis? Skulle ngn veta om man kan köra Javascript på Apache, så vore det också trevligt.
Nugget
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du menar att du vill skriva ASP-sidor att köra i en webbserver på Windows 2000, så går det alldeles utmärkt. IIS 5.0 ingår i Windows, och det är en kompetent webbserver för ASP-sidor skrivna i VBScript.
NuggetMedlem sedan apr. 200622 inlägg Underbart!
Nästa fråga, måste den installeras (typ från cd-rom) eller är den redan 'fix och färdig'? Frågan är också om man måste installera Visual Basic.
Nugget
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg IIS är en Windows-komponent, så den installerar du från Windows-skivan i "Lägg till / ta bort Winodwskomponenter" i kontrollpanelen.
Visual Basic har ingenting med detta att göra egentligen. VBScript-tolken finns med i Windows, så när du har installerat IIS är det bra att köra.
(Jag passar också på att flytta tråden från VB-forumet till det lämpligare; webbserverforumet.)
mvh
NuggetMedlem sedan apr. 200622 inlägg Jag trodde jag var där redan, men tack ändå.
Sista frågan på ett tag, hur får man igång IIS? Jag hittar Menyn standardwebbplats under Internet Information Services, under Datorhantering, men sedan är det stopp.
Nugget
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag tolkar dina senare trådar som att du har fått igång IIS nu?
Vad var det för fel?