Hej, jag har stött på lite problem när jag ska logga in på mitt ftp-konto hos ett webbhotell.
Jag sitter nu i örebro och kan alltså inte komma in, trots korrekta uppgifter.
Prövade från ett annat hushåll, där Telia ADSL fanns, vilket fungerade bra. Men här i örebro, då jag är uppkopplad till universitetets stadsnät (?), så kommer jag alltså inte in? Någon som kan hjälpa mig? Är det nån brandvägg eller så som spärrar mig på väg ut?
Om inte webbhotellet har några driftstörningar så skulle jag gissa på att datorn i örebro som har en brandvägg igång som stoppar det.
Finns kanske en risk att universitetets stadsnät har någon sådan funktion med. Men om det är ett stadsnät så har jag svårt att tro att dem blockar så port 21 utåt ...
Ett alternativ är att du sätter upp en proxy på en polares dator och connectar till den på typ port 80, och ställer in så den redirectar dig till port 21 hos webbhosten.
130.244.30.38:8080 - Sweden (Kista)
Testa använda denna som proxy i IE och se om det går att logga in på ftpn via IE?
Om dem har spärrat port 21 på ditt nät så måste du använda dig av en annan. Så menar väl igentligen att du måste typ sätta upp en proxy någonstans eller utnyttja någon som finns och connecta till den på typ 80 som sedan skickar dig vidare till port 21.
webbleverantör? menar du webbhotellet eller min internetleverantör? webhotellet är det inget fel på.
Jo måste vara ditt webbhotell som har strul om du kommer in på andra ftper (port: 21) utan problem. Finns inte så mycket annat att välja på vad jag kan se. Din ISP kan det ju inte vara fel på om du kommer in på andra...
nope, den kommer aldrig till att verifiera lösen... det är precis som att jag från denna ip helt enkelt inte kan connecta till deras ip. förstår nada :)