webForumDet fria alternativet

Problem med IIS

8 svar · 560 visningar · startad av l-boy

l-boyMedlem sedan juli 2003221 inlägg

Har installerat IIS hur många gånger som helst utan att stöta på problem. Men helt plötsligt en dag så blire ett felmeddelande när jag kör http://localhost/ som jag gjort 1000 gånger förut.

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

Prövar att installera om IIS men samma fel uppstår igen. Även med grundinställningarna (c:/inetpub/wwwroot). Hur bär jag mig åt för att felsöka det här?

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

I Internet Explorer (som jag antar att du använder): Tools > Internet options > Fliken "Advanced" > Kryssa ur rutan "Show friendly HTTP error messages"

Försök igen och posta vad du får för felmeddelande.

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

... Och i eventloggen står.... ?

event loggen... event viewer antar jag? och sen under application?

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ja.

Antar att ett felmeddelande skall dyka upp där varje gång jag försöker komma åt sidan och misslyckas? Det gör det inte. Senaste meddelandet är för någon timma sedan...
Vad skall jag kolla efter exakt?

SludentMedlem sedan okt. 200349 inlägg

Starta om IIS och försök igen, då får du ett nytt felmeddelande i Event Viewer.

Volume Shadow Copy Service error: Unexpected error calling routine IEventSystem::Query. hr = 0x80040155.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

243 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
240 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)