webForumDet fria alternativet

ASP.Net applikationsproblem

2 svar · 347 visningar · startad av Hyzac

HyzacMedlem sedan mars 200475 inlägg

Jag har otroligt irriterande problem. Jag har gjort flera hemsidor på min arbetsstation och ska nu flytta över dem till en server. Finns det nåt speciellt sätt som man ska föra över hemsidor till en server? Jag har ftp:at över filerna till en mapp på servern som ligger under inetpub. Denna mapp har jag sedan ställt in som en application i IIS. Har sedan kontrollerat att Network Service har läs och skrivrättigheter till den mappen då det är IIS-6.

När jag sedan ska dra igång sidan får jag felmeddelande och ombeds ändra customerrors mode till Off. Sagt och gjort, men felet kvarstår. Samma meddeande hela tiden. Vad göra? Vilka inställningar har jag missat på IIS:en?

annoMedlem sedan nov. 2000213 inlägg

Jag hade samma problem ganska nyligen, då var det att asp.net inte var aktiverat på mitt webbhotellskonto.

Dock fick jag samma fel igen trots aktivering och då berodde det på att jag körde asp.net 2.0 lokalt men på webbhotellet var iis:en inställd på att köra 1.0.

Vet inte om det kan vara något av ovanstående som gäller i ditt fall också.

HyzacMedlem sedan mars 200475 inlägg

Jag har efter mycket jobb lyckats få det att funka men jag är inte nöjd över vad som krävdes. Jag fick skapa en ny Virtual Directory ställa in alla rättigheter som behövdes. Sedan skapa ett nytt projekt på den lokala datorn som jobbade direkt mot den nyss skapade mappen. Där fick jag lägga till de befintliga filerna och sedan bygga applikationen. Då funkade det. Men ska man inte kunna jobba helt lokalt och sedan föra över projektet till en skarp server utan problem?

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)