theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg Hur ställer jag in så att SSI hittar till roten av sig självt alltså så att man skriva.
<!--#include virtual="/scripts/folder/fil.asp"-->
så att man inte behöver göra så här för att hitta filen
<!--#include virtual="../folder/fil.asp"-->
Jag hoppas ni förstår hur jag menar.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg "#include virtual" är från roten. "#include file" är från den sökväg som filen befinner sig i.
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg ok men jag får det ju inte att funka utan måste ange ../ etc och det ska ju inte behövas då eftersom jag använder includer virtual. Kan det vara så att jag måste ändra nån inställning nånstans?
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Nej.
Beskriv folderstrukturen.
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg C:\Inetpub\Scripts\folder\fil.asp
virtual ska väl då gå upp till scripts foldern?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Det beror på var roten i applikationen är definerad. Är webbroten "c:\Inetpub"?
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg hmm. vart kollar man det? Är det i local path för applikationen i IIS'en eller ställer man in det nån annan stans?
GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg "#include virtual" är från din websites root. Så om du har flera websiter på din IIS så är det inte säkert att C:\InetPub är rooten det kan lika väl vara. E:\websites\Microsoft.
Sedan är det så att har du ett Virtual Directory i din website så blir det directoryt som blir root (när du är inne i den foldern) och inte websiten.
- M
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Öppna IIS Admin > Egenskaper på webbplatsen > Hemkatalog.