webForumDet fria alternativet

IIS kör ingen serverkod

6 svar · 403 visningar · startad av SB

SBMedlem sedan maj 2000194 inlägg

Hej!

Jag har haft problem med min IIS ett tag. Det enda som släpps igenom från mina ASP och ASPX-sidor via IIS;en är HTML-koden. Har provat att installera om IIS ett antal gånger utan framgång. Tidigare har jag kunnat lösa problemet med en systemåterställning men nu har jag inte kört IIS på att bra tag så det är inget alternativ längre. Ett fel blir det i loggboken som lyder:

DCOM fick felet Inloggningsfel: Okänt användarnamn eller felaktigt lösenord. och kunde inte logga in .\IWAM_SBERG för att köra servern:

Jag är inloggad som administratör så några rättighetsproblem ska det inte vara.

Någon som har någon lösning på detta dilemma?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det är rättighetsproblem, men för DCOM/COM+ tjänsterna. Gå in i komponenttjänster och verifiera så allt ser rätt ut.

Jag gick in i komponenttjänsterna och möttes av ett felmeddelande när jag expanderade noderna för både DCOM och COM+-tjänsterna. I loggboken står det nu:

Tjänsten COM+ System Application avslutades oväntat.

Inte mycket att gå på. Varför avslutas tjänsten oväntat? Vad ska man vidta för åtgärd för att få igång IIS;en?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Installera om Com+ samt IIS!

Har installerat om IIS. Följer inte nödvändiga COM+-komponenter med i IIS-installationen?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kolla i component services så det står rätt på kontot för IWAM-komponenten. Du kan testa att köra SYNCIWAM för att se om det gör skillnad. Ibland får viss kod synkningen att fallera av någon anledning. synciwam är ett script som ligger i iis-skriptkatalogen.

Om inte detta hjälper så kolla här:
http://support.microsoft.com/?id=297989

Jag har faktiskt redan testat CScript SYNCIWAM sedan tidigare enligt Microsofts instruktioner. Jag fick då felmeddelandet
ActiveX component can´t create object

Fattas det några systemfiler, månne?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)