cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg (Det här är ett PHP-relaterat problem som jag MISSTÄNKER har nåt med antingen med Apache eller MySQL-servern att göra.. så osäker som jag är hoppas jag att det här forumet är hyfsat rätt.)
Nu till saken: har ett PHP-script som ska skapa X antal poster i en MySQL-databas.. Nu har det dock slutat fungera. Utan att jag har ändrat något i koden! Förändringen skedde efter att jag hade testat lite i scriptet och fått nån sorts evighetsloop gående som skapade för mycket poster. (Testade på en backupfil.) Jag korrigerade koden och tog bort raderna som orsakade evighetsloopen, men nu vill det inte alls funka.
Så jag börjar fundera på om det är nån.. funktion i antingen MySQL eller Apache som har gjort att jag inte längre kan loopa en SQL-sats som skapar flera poster? :o För det slutade först fungera på min testserver, så när jag körde över koden till min publika server tänkte jag testa scriptet igen.. Där funkade det. Nu har jag dock testat ny kod på publika servern och samma problem uppstått.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Låter bisarrt. Du överträder inte någon timeoutgräns? Kör du med korrekt felhantering? Vad säger Apache- respektive MySQL-loggen? Att det har dykt upp något som förhindrar att du kör just SQL-frågor just i en loop är otänkbart. I sådana fall måste det vara något fel på databaskopplingen eller hela scriptet.
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg
spango skrev:
Låter bisarrt. Du överträder inte någon timeoutgräns? Kör du med korrekt felhantering? Vad säger Apache- respektive MySQL-loggen? Att det har dykt upp något som förhindrar att du kör just SQL-frågor just i en loop är otänkbart. I sådana fall måste det vara något fel på databaskopplingen eller hela scriptet.
Har tyvärr inte någon access till varken Apache eller MySQL-loggarna på skolans server. Kontaktat systemadministratören idag, får se vad han kan komma fram till.
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Verkar vara MySQL-tabellen som drabbades av nåt knas. Droppade tabellen och gjorde om den från mina anteckningar, och voila.. works like a charm.