CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Hej!
Jag har lite problem med att dela ut en mapp på Internet. Mapen har ingen "indexsida" så därför har jag tillåtit "katalogbläddring". Allt är frid och fröjd och det fungerar toppen på datorerna här hemma, skall nämnas att dessa ligger i samma arbetsgrupp vilket förmodligen är anledningen till att det fungerar :p.
Däremot går det inte att "utifrån", från en internetansluten dator någon annanstans, att komma in. Skickar med en bild på mapprättigheterna:
PS/ Nej, det rör sig inte om piratkopiering, mappen skall ligga ute i tio minuter så jag kan flytta låtarna till en dator där jag inte får nätverket till att fungera, utan bara har internettillgång ;). Och ja, jag har köpt skivan (innan bojkotten började, givetvis :e) /DS
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg IUSR_CHRISTOFFER då?
Det är ju det kontot som IIS:en använder.
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Har inget sådant konto...Alla konton som finns är satta till full behörighet nu för att se om det hjälper...Skapar ett IUSR_CHRISTOFFER och ser vad som händer ;)
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Har nu skapat denna anv och fått reda på mitt "riktiga" IP, men får fram att "SIDAN KUNDE INTE HITTAS..."
Varför?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Har du inget sånt konto? Du har väl en IIS?
Vad menar du med "ditt riktiga ip"?
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag har en IIS, IIS 5.1 (XP PRO). Hade dock inget sådant konto, men nu har jag, har aldrig delat på internet tidigare ;).
Jag råkade visst använda mitt lokala IP tidigare ;)
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Ingen som vet varför det inte fungerar?
/ber om ursäkt för att jag är lite stressad men behöver helst få ordning på det idag;)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Coccozz skrev:
Jag har en IIS, IIS 5.1 (XP PRO).
Då har du nog ett sådant konto. Det skapas automatiskt när man installerar IIS. Det är det konto IIS använder som skall ha rättigheterna i alla fall.
edit: behöver? det är lite musik. Ta med dig skivan till den andra datorn...
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Men alla konton har fullständig behörighet och det fungerar inte ändå, förklara varför någon...Det här är mysko?!
R/ Det är mer än musik, men jag använde bara den som exempel ;)
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Nu vet jag den verkliga anledningen till att det inte fungerar. Jag har nämligen inte alls hittat mitt "riktiga" IP. IP:t går istället tillmodemet/hubben som är samma apparat. Tro sjutton att inte http://81.xxx.xx.xx/greenday fungerade då. Hur skall jag då göra för att hitta rätt IP?
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Ingen som vet hur man gör för att vidareförflytta från inkommande 81.227.80.xxx(Hubbens IP) till 192.168.1.2 (Min adress på LANet)?
Hubben ifårga är en DLINK G604T
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Borde finnas något i stil med port forwarding. Skicka vidare allt på port 80 till din webbserver.
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jo, det finns portforwarding, men jag fattar noll utav det hära DLINK gränssnittet. Det är webgränsnitt, innebär inte det att allt på port 80 redan går till hubben, eller har jag fel (troligtvis, är helt n00b på sånt här :e)
Ser nu att det finns en "regel" som ser ut såhär:
---
Protocol Port Start Port End Port Map
TCP 80 80 80
---
Men denna är redan på och pekar mot 192.168.1.2... Begriper ingenting :(
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Ingen som vet någon bra sida på Internet där man kan hitta hur man skall göra med DLINKs produkter? Fattar absolut ingenting!
Har sökt google men hittar ingenting :(
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Jag tror inte det är sant. Inte en kotte på hela wF som vet hur man gör, det blir till att ringa supporten imorgon och snacka lite allvar med de :p
Har aldrig vart med om att ingen kunnat vad som är fel, tyder på att den saken jag anat länge är sann (wF aeger :e)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Problemet är att mitt gränsnitt inte ser ut så, är bara en sjujävla massa fördefinerat överallt. :(.
Annars ser det mycket riktigt ut att vara vad som skulle göras. Kan juh bara inte göra det **GAH!!!** HATA DLINK och deras enormt dåliga manualer.
Finns ett ställe där man kan öppna port 80 och skicka till min dator (tror jag iaf) men det funkar lika bra som en elgrill utan sladd...
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Efter att ha ringt DLINKs support och pratat en stund löste det sig utan problem...men ingen vet hur :p
Coccozz skrev:
Ingen som vet hur man gör för att vidareförflytta från inkommande 81.227.80.xxx(Hubbens IP) till 192.168.1.2 (Min adress på LANet)?
Hubben ifårga är en DLINK G604T
öppna porten 80 i brandväggen till 192.168.1.2
p.s har du mjukvarubrandvägg installerad i datorn så måste du också öppna port 80 där d.s