star82Medlem sedan juli 200417 inlägg Hej, jag har problem med att IIS:en kraschar. Gör jag en iisreset så går de igång igen. Detta händer ett par gånger i veckan. Det ligger idag ett 50 tal aktiva web sidor på servern idag.
Hur ska jag göra för att felsöka, jag vet verkligen inte vad jag ska göra.
Jag använder mig av Windows 2003 server med IIS 6. Felet som uppkommer i Event Viewer är 7034.
Mvh Patric
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Detta fel 7034?
Använd performance monitor för att logga vad som händer på maskinen under 24 timmar och jämför sedan dessa värden.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Eller ännu bättre, installera Debugging tools för Windows och dra igång AdPlus. Den kommer då att trigga en minnesdump som du kan kolla på i WinDBG. Jag kan ta en titt om du vill ha hjälp.
Kolla kraschsektionen i denna artikel:
http://support.microsoft.com/?id=286350
star82Medlem sedan juli 200417 inlägg Är WinDBG ett program man laddar ner från Microsoft, eller finns det redan inbyggt i Windows 2003?
Har installerat Microsoft IIS debug tools, men loggfilerna var inte helt lätta att utläsa. I loggmappen skapades det filer som slutade på log, evt, dmp och xml. Vilken är det man felsöker i?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg .dmp kan du öppna i windbg som följer med Debugging tools for Windows. Detta paket hittar du här:
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/default.mspx
.log är vanliga textfiler. .evt är Event log-filer som du kan öppna i Event viewer.
Har du fått en .dmp kollar jag gärna den om du vill, om du bara lägger den någonstans där jag kan hämta den.
star82Medlem sedan juli 200417 inlägg Det vore mycket vänligt. Det ligger 3 filer i loggmappen.
Hang--132_svchost.dmp (17MB)
Hang--4028_inetinfo.dmp (32MB)
Hang--4044_w3wp_DefaultAppPool.dmp (600MB).
Vilken vill du kolla i?
//Patric
star82Medlem sedan juli 200417 inlägg legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Hum, jag borde varit mer uppmärksam. Kör igång adplus med -crash istället eftersom det är en krasch du får. Med -crash så dumpar den informationen automatiskt så fort den kraschar. Kör du igång med -hang så dumpar den minnet direkt och då missar vi orsaken till kraschen.
star82Medlem sedan juli 200417 inlägg Hej Legis, då ska jag köra igång adplus med -crash istället idag.
Jag har tittat på belastningen på processorn, och den ligger oftast mellan 1-2%. Ibland går den upp till 10-15%. Det finns också mer än 1gb ledigt minne. Har även installerat de senaste windows 2003 uppdateringarna. Så servern verkar må bra i övrigt?
Upptänkte dock idag att en websidan fick System.OutOfMemoryException precis innan iis:en gick ner. Kan detta ha med problemet att göra?
Fick ett tips om att jag även skulle prova att lägga alla websiter (ca 10st) st som egna "Application Pools", vad tror du om detta?
Tack för all hjälp
//Patric
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Att lägga i egna application pools är bra i felsökningssyfte. Till exempel om du inte vet vilken website som kraschar inetinfo. Det innebär även att resterande webplatser förblir opåverkade när processen kraschar. Det ska dock inte ses som en lösning på problemet även om du har individuella recycle-möjligheter som kan starta om websiten med jämna mellanrum.
Du kan isolerar websiterna och köra igång adplus. adplus kommer då att monitorera samtliga websiter (w3wp) och skapa en minnesdump när en kraschar.