Jag har win xp pro sve och jag har förut haft min hemsida ute på nätet men efter min senaste om installation så har den inte kunnat köras på internet, jag har som förrut gett den alla behörigheter som jag har gjort förrut, jag har kollat alla brandväggar men det finns ingenting som blockar port 80
Om du hade igång din IIS när du gick ut på nätet utan att ha maskinen patchad så kan du vara ganska så säker på att den är full av både virus, trojaner och annan skit som stället till det.
Gör om gör rätt. ;)
när jag hade installerat IIS installerade jag sen också Norton internet security uppdaterade det till max och sedan uppdaterade jag datorn, på windows update.
så du menar att på den tiden så skulle IIS fått virus?
Det tar ungefär en halv sekund att få virus i en opatchad IIS-maskin men med tanke på att du kör NIS ihop med din IIS så tror jag snarare att det är där skon klämmer. Testa att stänga av NIS och kolla om det funkar, det brukar vara en dålig kombination med just de två.
Det tar ungefär en halv sekund att få virus i en opatchad IIS-maskin men med tanke på att du kör NIS ihop med din IIS så tror jag snarare att det är där skon klämmer. Testa att stänga av NIS och kolla om det funkar, det brukar vara en dålig kombination med just de två.