Jag anväder awstats, men har problem med tiden i logfilen, den är två timmar sen, är detta normalt i IIS 6.0 ?
tiden på servern är rätt.
Tids skillnad i log
7 svar · 566 visningar · startad av staff
Kontrollera att "Use local time for file naming and rollover" är ikryssat, du hittar det bland de andra inställningarna för loggning i IIS. Är den inte ikryssad använder IIS tydligen vanlig GMT-tid som ligger två timmar efter oss.
kan tillägga att tidsskillnaden mellan "vår tid" och GMT skiljer sig 1-2 timmar beroende på sommartid eller normaltid.
Nu har jag provat och ändra enligt detta.
Kontrollera att "Use local time for file naming and rollover" är ikryssat, du hittar det bland de andra inställningarna för loggning i IIS. Är den inte ikryssad använder IIS tydligen vanlig GMT-tid som ligger två timmar efter oss.
Jag har startat om hela servern men hjälper inte ändå.
Loggfilerna i IIS visas alltid enligt GMT helt enligt RFC'n för hur webservrar ska logga.
För att ändra detta tar du antingen globala egenskaper för hela servern, eller per website. På fliken Web site kan du längst ner ändra logging format till Microsoft IIS Log file format. Då loggar den lokal tid.
Jag har valt att köra utökat loggfilsformat för W3C eftersom jag använder awstats.
Under egenskaper har jag kryssat för "Använd loka tid för filnamngivning och omstart.
Detta hjälper inte ändå, två timmar fel.
Om jag byter till något annat loggformat så blir tiden rätt, men då får jag fel information i loggen.
Tydligen så går det inte att ändra detta.
Men det finns en plugin i awstats så fixar detta.
Så nu funkar allt !!