webForumDet fria alternativet

Är tvungen att logga in

Webbservrar

7 svar · 300 visningar · startad av Jon

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg
Frågan#1

Är tvungen att logga in när jag ska gå in på en nyinlagd site.

Har sökt och sett att andra har stött på det.
Det underliga är att jag har anonym åtkomst på och att IUSR-kontot har rättigheter på alla mappar och filer i fråga.

Har satt upp ett flertal siter på den webbservern och aldrig haft några problem tidigare.

Det är IIS 6

Några andra förslag?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Har du kollat så att IUSR-kontot även har rättigheter på alla filer i mappen?

Japp.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kolla så att endast Anonymous är aktiverat, inget av de andra alternativen som basic eller integrated.

integrated är ikryssat

Om du bara vill ha anonym åtkomst så bocka från integrated. Annars kan det bli fel, och web browsern försöker authentisera sig med påloggad användare.

Näe. då fungerar det inte alls.
Detta är jätteskumt. Alla andra webbplatser har exakt samma säkerhetsinställningar. Jag har startat om webbserver, tagit bort webbplatsen och lagt till den igen och kopierat om och kontrollerat rättigheterna på själva filerna. Nu vet jag inte vad jag ska göra...

Fungerar inte alls på vilket sätt då?

Ladda hem filemon från sysinternals.com och se vilka filer du inte kan komma åt, vilket även hjälper dig att se om det är ntfs-problem.

Kolla i webloggen för att se statuskod för felet.

Om du enbart har anonymous aktiverat så är det säkerligen ett ntfs-problem. Gäller det för både .html och .asp? Om du bara har problem med ASP, testa köra aspnet_regiis -i

Kolla så att du iaf har de rättigheter som behövs för att starta felsökningen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;812614

Om du har specificerat ett eget lösenord för anon, testa att låta windows sköta lösenordet istället.

Klistra in felkoden du får i IE här, efter att du stängt av simplified error codes i browsern.

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
137 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)