Jag har laddat ner ett forum, liteversionen, som fungerar bra på två olika burkar här hemma. (nicro.mine.nu/forum). När jag laddar upp det på webhotellet så fungerar det inte att gå in som medlem, bara som admin. Det fungerar att administrera forumet när man loggat in.
Vad kan vara fel? Bifogar default.asp som ligger i rooten på mappen forum (ta bort .zip),.
https://www.nicrofixit.se/forum ger "HTTP 500 - Internt serverfel"
https://www.nicrofixit.se/forum/admin fungerar.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'CDate'
/forum/common.asp, line 365
Hur ser rad 365 och raderna därikring ut i filen common.asp?
Jag får inte ens ngt felmess...
Det jag får till rad 365 efter att ha klistrat in i exel för att räkna rader (Vet iif inte vilka rader som räknas som rader :) ) är:
If CDate(Request.Cookies(strCookieName)("LTVST")) < DateAdd("n", -5, Now()) Then
Response.Cookies(strCookieName)("LTVST") = CDbl(Now())
Response.Cookies(strCookieName).Expires = DateAdd("yyyy", 1, Now())
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Jag kan inte packa upp filen, men dina rader ser passande ut. Felet beror antagligen på att cDate körs på en tom variabel. Har du gjort allt i installationsanvisningarna?
Angående felmeddelande så har du antagligen vänliga felmeddelande på i din webbläsare. Ändra så du får riktiga felmeddelande.
Den är inte packad, bara lagt till .zip för att kunna bigoga den. Det var bara att packa upp forumet så det var inte ngn installation.
Hur ändrar man till "ovänliga felmess"?
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Får bli ett långskott:
Testa att tillfälligt byta raden till:
If Request.Cookies(strCookieName)("LTVST") < DateAdd("n", -5, Now()) Then
Cookien innehåller antagligen senaste besök, eftersom vi inte besökt sidan innan är cookien tom, därav felet.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg RED/
Laddar hem forumet och kollar... :)
Jag kör iis (XPpro) hemma och ligger på windowsservern hos aleborg. Det jag tycker är märkligt är att det går att administrera forumet, när det ligger på webhotellet, men inte komme in på det.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg För svenskt datumformat bör det vara 1053 istället för 1033.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Nicrosoft skrev:
Hur ändrar man till "ovänliga felmess"?
Verktyg -> internetalternativ -> avancerat -> bocka av "visa vänliga HTTP felmeddelande"
Tack, var där och letade...
Läggdax nu, tack för hjälpen så länge :bire