Börja med att ta reda på vad felmeddelandet säger:
Internet Explorer » Menyn 'Tools' » Internet options » Fliken 'Advanced' » Kryssa ur 'Show friendly HTTP error messages'.
4 svar · 289 visningar · startad av FredrikF
Jag har problem med att browsa idc-filer som ligger på min IIS-server (win2k server). vanliga html-filer och htx-filer går fint men inte idc-filer. Jag får ett HTTP 500-error.
Någon som har en direkt uppfattning om vad som kan vara fel?
Internet Explorer » Menyn 'Tools' » Internet options » Fliken 'Advanced' » Kryssa ur 'Show friendly HTTP error messages'.
OveRRidE skrev:
Den inställningen har jag aldrig sett tidigare, tack!
Hur som helst hittas inte odbc-datakällan:
[State=IM002][Error=0][Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
Databasen finns med bland odbc-datakällor och är ett system-dsn. Lösen och användarnamn är korrekta (SQL-autentisiering). Det rör sig om en SQL Anywhere 7-databas.
Har läst lite mer om mitt fall. Webbapplikationen är satt att kunna köras i sk "anonymous access". Frågan är om kontot IUSR_<datornamn> (som används vid just anonymous access) även används för att nå odbc-datakällan eller är det ändast om jag använder "integrated login" för åtkomst som det gäller. Jag har ju valt att specifiera egna värden för userid och pwd till odbc-källan.
IUSR_*-användaren sköter all fysisk åtkomst mot sådana objekt, ja. Således måste du ha rättigheter i filsystemet där databasen ligger för att få tillåtelse. Huruvida det behövs på idc-filen vet jag inte.
Användarnamn och lösenord som sätts i connection-strängen, det är bara för att kunna öppna Access-databasen.