rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Tjena!
Har precis installerat FTP-server programvaran som följer med IIS men får det inte att fungera.
Jag vill att varje användare/konto på NT-servern ska få tillgång till en egen mapp där de kan ladda upp filer, denna mappen ska också man kunna besöka genom "serverip/användare" eller om användaren har en egen domän.
Jag antar att det är "Isolate users" och "Virtual Directory" för FTP´n som gäller.
Med de inställningarna jag har nu får jag felmeddelandet
"User raki cannot log in, home directory inaccessible." i FTP´n klienten när jag försöker logga in.
Har sökt på forumet efter trådar och har försökt med Quid´s guide (http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=334212#post334212) men får det inte att funka ändå.
Tack på förhand och hoppas någon kan hjälpa mig :) !
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Som jag skrev så har jag försökt följa din guide men det funkar inte ändå inte :(
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Vilken version av windows kör du?
men det låter som om du inte har rättigheter i ftproot, det måste alla användarna ha för att komma till sina egna mappar.
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Win2003
Fick det att fungera hyffsat nu.
Ändra rättigheter till "Full control" på användaren
Vad är "Everyone" kontot till för ?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Jag kommer in på FTP´n nu men jag kan inte ladda upp filer.
Har satt "Full control" på användaren
EDIT:
Ladda upp filer funkar men skriva över funkar inte.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Everyone är allihop, sätter du den till full control så får ALLA full kontroll.
Du har ingen branvägg eller något som är på?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Testa att stänga av brandväggen men det är samma fel.
Det enda som inte funkar nu är alltså att skriva över filer.
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Har du satt på så att alla filerna i mappen får samma rättigheter som mappen?
rakiMedlem sedan jan. 2003137 inlägg Nu verkar det funka! :)
Hur ska rättigheterna se ut om jag vill att en mapp (www) i konto-mappen inte ska kunna tas bort men det ska gå att skriva till den?
D:\wwwroot\användarnamn\www
Mappen www ska inte kunna tas bort men det ska gå att skriva till den. Vill ha det såhär för att användaren ska kunna spara filer som du inte kan komma åt från webbläsaren.