webForumDet fria alternativet

Administrera via www

4 svar · 372 visningar · startad av chrsal

chrsalMedlem sedan okt. 200354 inlägg

Leter efter något sort php-script som gör att man skall kunna administrera en hel sida. Det jag vill kunna göra är att lägga upp grundläggande funktioner som kalender, länkar som kan administreras, adressbok, möjlighet till att ladda upp filer, ja i stort sett som ett community fast endast för en person?!

Hade inte det varit smidigt att ha? Givetvis skalldet var login på detta, så inte vemsomhelst kan snoka runt i ens privata filer....

Någons om vet?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Testa att leta efter ett CMS - Content Management System. En sökning på wF ger följande träffar.
Jag letade efter CMS för några timmar sedan och hittade då eZ Systems som är open source. Har inte testat det mer än att vi kör version 2 på jobbet. Den är inte särskilt rolig men av det jag har hört så ska version 3 vara mycket bättre.

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag har ett script i PHP där du fixar till din sida, MEN.
1. Du loggar in och ser allt du har på kontot, ungefär som utforskaren.
2. Du får upp en Iframe och får skriva allt manuellt som i notepad.
3. Forumet man fick hjälp i finns inte längre...

Det funkar bra o jag brukar använda mig av det. Lösenordet blir krypterat.
Glömmer du lösenordet kan du "installera" det igen i en annan mapp o ta dess lösenordsfil o lägga i den riktiga mappen så funkar det med det nya.. lite krångligt men det funkar.
Det är på engelska. Tydligen kan man även ha fler anv men jag fick det inte att funka men det är ju skitsamma eftersom det bara var jag som skulle ha det.

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Gjorde två screenshot över "programet"

http://www.jerpadesign.com/pf/shot/oe1.gif
http://www.jerpadesign.com/pf/shot/oe2.gif

har tryckt ihop bilderna med klipp-o-klistra...
Dock har jag översatt litegranna till svenska och gjort det svart.
Det är vitt från början.

Du kan även ha en egen logga högst upp... :)

chrsalMedlem sedan okt. 200354 inlägg

Verkar vettigt, har nog nytta av en sådan också när jag orkar smälla ihop en hemsida som jag vågar visa för världen;-)

Nu till en början däremot så är jag nog mer ute efter en möjlighet att knyta ihop viktiga filer, länkar, mail(?) så dessa saker är samlade på webben som då på ett smidigt sätt ska kunna nås?

Hittade ett cms som hetter fullXML? Någons som testat detta?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)