webForumDet fria alternativet

har problem...

3 svar · 293 visningar · startad av The_datanörd

The_datanördMedlem sedan feb. 200411 inlägg

Jag har installerat en server och så på min dator. Jag får upp följande felmeddelanden:

Warning: session_start(): open(/tmp\sess_b6b09bad5666adeb5f70d51fde98df1d, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\sportfiskebutiken\catalog\includes\functions\sessions.php on line 67

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\sportfiskebutiken\catalog\includes\functions\sessions.php:67) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\sportfiskebutiken\catalog\includes\functions\sessions.php on line 67

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\sportfiskebutiken\catalog\includes\functions\sessions.php:67) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\sportfiskebutiken\catalog\includes\functions\sessions.php on line 67

vad ska jag göra?

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Öppna din php.ini och leta upp raden där det står session.save_path.
Denna inställning ska peka på den katalog där sessionsfilerna ska sparas.
Kontrollera så denna katalog existerar. Om inte skapa katalogen och/eller ändra värde på session.save_path.

Starta om webbservern efter ändringar i php.ini.

Eventuellt kan du behöva sätta skrivrättigheter på katalogen, men detta ska för det mesta inte behöva göras om du kör Apache på Windows.

The_datanördMedlem sedan feb. 200411 inlägg

nä, det var fel i en fil men nu är det ordnat!

MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg

:o

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)