DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Har lite problem. Jag skall inkludera en php-fil i ett dokument. Jag skapar en php-fil med följande innehåll:
<?php $abc ="ABC"; ?>
Jag inkluderar sedan denna fil i ett annat php-dokument med hjälp av följande:
<?php include('dokument.php'); ?>
I det dokumentet vill jag sedan skriva ut $abc, och det gör jag så här:
<?php print $abc ?>
Detta fungerar inte för mig då $abc inte skrivs ut. Döper jag däremot om den fil som skall inkluderas till .txt så fungerar det som jag tänkt, men det är väl inte någon bra idé att köra på den lösningen? Frågan är alltså hur jag ska bära mig åt.
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Det ska fungera som du har gjort.
Har du phpMyAdmin eller något liknande större skript i gång på din server ?
Fungerar det isåfall för dig, för där inkluderar de också PHP-filer med variabler.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Ska väl inte göra någon skillnad men om du kör " istället för ' i includen (tänkte lite på att variabler inom " körs men inte inom '). Tycker dock det skulle varit väldigt konstigt om det är så.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Fortfarande samma fel. :l
Fungerar alltså inte om jag inkluderar .php-fil, däremot om jag inkluderar en .txt-fil med exakt samma innehåll.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Låter som en omöjlighet. Kan du inte zippa ihop filerna så kan jag titta på dem?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Men hoppla. Nu fungerade det och jag missade visst att delge er hela sanningen i mitt ursprungsinlägg. :r
Jag använde mig av följande kod för att inkludera filen:
<?php include('http://www.sajt.se/dokument.php'); ?>
En ändring till
<?php include('../../dokument.php'); ?>
gjorde susen. Filen som skall inkluderas ligger nämligen inte i samma mapp.