Började på med PHP och MySQL för en vecka sen. Har kört ASP mot Access nu i två år så jag tyckte det var dags att gå vidare nu...
Köpte två böcker om PHP respektive MySQL. Nu kan jag iaf grunderna i PHP och MySQL men stötte på ett ptoblem igår kväll.
Har gjort ett registrerings/inloggnings-system (som senare ska användas som ett "community" på intranätet) och det fungerade som det skulle efter en stunds pillande. Sen helt plötsligt började det komma upp mystiska fel.
När jag skrev in adressen (localhost) blev det bara vitt i webbläsaren. Inget felmeddelande, ingenting. Kollade källkoden på sidan och det är bara blankt. Då hade jag Apache installerat men bytte nu mot IIS 6.1 och det fungerade någon timme sen samma fel. Har ominstallerat MySQL också menutan resultat.
Sen någon timme efter att ha tröttnat på det testade jag igen och då fungerade det... i två minuter kanske sen likadant.
Asså, det fungerar ibland och ibland inte. När det fungerar, fungerar det max i 5 minuter.
Jag kör MySQL 4.0.17, PHP 4.3.4, IIS 6.1, Windows 2003 Server (ha även testat med 2000server och pro).
Någon som kan tänkas ha någon teori om vad som kan vara fel?? Detta är rätt frustrerande... =((