webForumDet fria alternativet

fel med sessions

3 svar · 238 visningar · startad av tronez

tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg

Har alltid fått dessa problem när jag har försökt mig på sessions

WinXP Pro Svenska
Apache 2.0.47

<? 
	session_start();

$username = "user";
	$password = "pass";

if($_POST['user'] == $username && $_POST['pass'] == $password) {
		$login = true;
		session_register("login");
	}
	elseif(isset($_SESSION['login'])) {
		$login = true;
	} else {
		$login = false;
	}
	if($login = true) {
		header("location: admin/index.php");
	} else {
?>

genererar felmeddelandena:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php:9) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php on line 10

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php:9) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php on line 10

Notice: Undefined index: user in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php:9) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\pj\login.php on line 25
suecochilangoMedlem sedan jan. 200311 inlägg

"headers already sent by" brukar betyda att något tecken redan har skickats till browsern, det räcker med ett mellanslag. Inte ett enda tecken som ska skickas till browsern får finnas innan "header(...)", så kolla om du har ett mellanslag innan "<?".

Hade ett liknande problem för ett tag sedan och det höll på att driva mig till vansinne, så jag vet hur det är.

nej, jag har inget mellanslag innan <? , koden ligger på första raden.... :OO

fick det att funka nu.... dock har jag ingen aning om hur jag lyckades me det så jag kan inte skriva ett svar... :l

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)