hur skriver man för att få in scriptet på sidan?
hur skriver man?
10 svar · 398 visningar · startad av jadu
Du kan inte utveckla frågan lite mer tror du? Lite svårt att svara annars :OO
Välkommen till wF förresten!
en include menar du?
Haha så roliga frågor folk ställer! :D
<? echo "PHP här."; ?>
ok, hm. om jag skriber ås här då. jag vill ha in ett adminlogin script. hur gör man för att få in det på sidan. skriver man bara <a href="fil.php">blabla</a>
strul
nu har jag lagt in scriptet men det blir bara en massa fel medelanden. så här ser dom ut
Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp\sess_6a978fc370c8120f6b0cdfbae45c1623, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in d:\www\lexus\layout\artikel system 2.0\admin.php on line 2
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at d:\www\lexus\layout\artikel system 2.0\admin.php:2) in d:\www\lexus\layout\artikel system 2.0\admin.php on line 2
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at d:\www\lexus\layout\artikel system 2.0\admin.php:2) in d:\www\lexus\layout\artikel system 2.0\admin.php on line 2
Meny:
Warning: Unknown(): open(/tmp\sess_6a978fc370c8120f6b0cdfbae45c1623, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0
Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=23&threadid=15742
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=23&threadid=63271
Använd gärna sökfunktionen, där hittar du snabbast svar på vanliga frågor :)
Jag fattar fortfarande inte vad du vill. Är det ett externt script som du vill länka till? Då länkar du precis som du länkar till vanliga .html-sidor (dvs som du gjort ovan). Eller är det en iframe du menar? (<iframe src="fil.php"></iframe>) Eller vill du ha själva scriptet på en specifik sida så får du väl kopiera koden och klistra in på den sidan (Tänk på att ändra sökvägar osv så att de stämmer).
Annars får du nog göra ännu ett försök att förklara.
Slagit ihop trådarna, så det kanske blir lite lättare att förstå ;)