webForumDet fria alternativet

Jobbiga felmeddelanden....

PHP

4 svar · 229 visningar · startad av Swedemister

Medlem sedan okt. 2003178 inlägg
Frågan#1

Har nyss bytt webhotell och då fått byta variablarna. Tror jag fått det mesta rätt men får detta på index.php.

Warning: mysql_fetch_array(): The result type should be either MYSQL_NUM, MYSQL_ASSOC or MYSQL_BOTH. in /home/swedem2/public_html/phpcommunity/index.php on line 14

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/swedem2/public_html/phpcommunity/index.php on line 14

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/swedem2/public_html/phpcommunity/index.php on line 20

Och index.php koden till och med rad 20

<?
ob_start();
session_start();
include("data.php");
include("funktioner.php");
mysql_connect($server,$anvandare, $losen);
mysql_select_db($databas);

$act = array();
        $actconn = mysql_connect($server,$anvandare,$losen);
        mysql_select_db($databas,$actconn);
        $timeout = time() - 1200;
        $actquery = mysql_query("select * from activity where lastact < ".$timeout." AND uid > 0",$actconn);
        while ($actr = mysql_fetch_array($actquery,$actconn)) {
                $act['act2']['query'] = mysql_query("UPDATE members set status = 'offline' where id = ".$actr['uid']);
        }
        $actquery = mysql_query("delete from activity where lastact < ".$timeout,$actconn);
        $actquery = mysql_query("update activity set lastact = '".time()."', lastpage = '".$_SERVER['REQUEST_URI']."' where session = '".SESSION_ID()."'",$actconn);
        $actq = mysql_query("SELECT session from activity where session = '".SESSION_ID()."'",$actconn);
        $actread = mysql_result($actq,0);
Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg
while ($actr = mysql_fetch_array($actquery,$actconn)) {

får du ändra till

while ($actr = mysql_fetch_array($actquery)) {

Vad som är fel på rad 20 vet jag däremot inte.

Danke, men bara ett av felmessen försvann. nu återstår.

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/swedem2/public_html/phpcommunity/index.php on line 14

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/swedem2/public_html/phpcommunity/index.php on line 20

Medlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Kör

$actquery = mysql_query("select * from activity where lastact < ".$timeout." AND uid > 0",$actconn) or die(mysql_error());

och se vad du får för felmeddelande.

Löste det, tack ändå... jag länkade tillbaka till mitt gamla webhotell som jag kör paralellt.....

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)