Det kan inte bero på slöa DNSer?
Hej!
Jag driver siten wwww.starcraftgamers.com, som jag har fått ett problem med. Det är så att för vissa användare tar det ungefär 10 sekunder eller mer i början att starta siten - det är helt vitt i början. Därefter, väl inne, så kan de surfa runt och allting fungerar i perfekt hastighet. Ifall de låter siten vara utan att uppdatera den på ung. en halvminut så händer sedan samma sak - vill de göra någonting får de vänta 10 sekunder. igen . Detta har främst varit för anävndare med bredbandsbolaget men även med andra ISP:er. Jag jobbar själv mycket med siten och har inga problem. Tydligen har det varit såhär i en längre tid nu, "sen alltid känns det som". Jag sitter hos en kompis nu som har detta problem och visst är det störigt.
Det är Café Nine's server så det är inget fel på linnan, jag snackade också med ansvariga för servern och det är inget highload eller dylikt, vi provade att starta om det mesta men hjälpte inte det heller.
Det är heller inte fel på min kod - eftersom det även är för huvudsiten (web.nine.se) på den servern.
Har någon en aning om vad som kan vara fel? Prova gärna att själva gå in på adressen och se om det är samma fel för er!
http://www.starcraftgamers.com.
Tack på förhand!
/Jonathan "Mazor" Littke