Många bollar i luften men... otyget skapar inte tabellerna... , enligt readme filen står det så här.
För att installera följ följande steg:
1\. Öpnna voteVariablar.php och gör dina inställningar
2\. Ladda upp allt på en webbserver med stöd för mysql/php
3\. Surfa in på databas.php med din webbläsare och följ instruktionerna
4\. Surfa in på admin.php och ange ditt administrations lösenord.
prova läggatill en fråga.
5\. Surfa in på sidan som du har valt att includera vote.php i.
Variablarna är ifyllda rätt men ja..... man trycker på skapa i databas.php och den laddar om MEN, det står fortfarande att vill du skapa tabeller? Ehh nej... det skall väl vara gjort, men den skapar ej dom......
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg Det är nästa omöjligt att svara på dina frågor eftersom man inte har en aning om vad det är vi snackar om.
Du har alltså laddat ner någon form av färdigkodat skript och det vill sig inte riktigt?
Det alltid praktisk att börja med att ange plattform, webbserver, vilken verion av PHP, vilket skript vi pratar om o.s.v. eftersom det är omöjligt att gissa sig till allting.
Ska jag försöka mig på en vild gissning så skulle jag först kolla om register_globals är av och är i så fall skriptet anpassat för det?
Jo... en sak vill jag påpeka till ALLA som läser detta. Om ni skriver ett eget script eller något så skriv tydligt i readme filen, inga stavfel eller något annat som ej stämmer. ALLA script som man hittat är det bara fel på. Typ 1 dag / script har jag tillbringat att försöka lösa problemen.
Jo eftersom jag skrev "enligt Readme filen" så är det ju självklart ett färdigt script.. eller har jag fel? Åter igen.... ENLIGT koder och script så SKALL SCRIPTET stödas av PHP, ASP och mySQL.... annars är det ju ingen idé att ladda ner något....eller?
Och ja, det är fel på det antagligen då eländet INTE vill skapa tabeller. Trots att det står en länk där det står. SKAPA TABELLERNA = JA! Självklart vill man det.... men den vill ju inte.
Och förresten, självklart stöder ju min server PHP, ASP och mySQL.....
kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg Till viss del är det nog så att de gamla arkiven på nätet numera innehåller en hel del skript som behöver frächas upp både vad gäller kompabilitet och säkerhet. Man bör dock ha i åtanke att de flesta som delar med sig av sina skript oftast gjort dem för eget ändamål och sedan varit hyggliga nog att ge bort dem till andra. Man får vad man betalar för och kan inte räkna med att någon annans skript ska passa som handsken för just dina behov och det är väl allmänt känt att man oftast måste pilla lite med dem innan man får det som man vill ha.
Det är fortfarande omöjligt att säga vad som är fel i ditt fall eftersom vi saknar den nödvändiga information :)
Om nu skriptet innebär massor med problem så kanske du kan se om det finns något alternativt skript någon annanstans?
Helt rätt i ovanstående... letat och hittat ett i Japan.. det funkar utmärkt då det fanns BRA vägledning i "readme filen"...
Tackar ändå......