webForumDet fria alternativet

Kolla att man inloggad innan nerladdning

PHP

22 svar · 1 108 visningar · startad av Nina · sida 2 av 2

Frågan, av Nina

Har lyckats få ihop en medlemsdatabas med inloggning, registrering osv, nu skulle jag vilja använda det ihop med min kodning för mina zipfiler. Alltså har då en productlist.php där alla zipfiler visas, klickar man på download så kommer man via en download.php rätt zipfil, använder mig av header (Location $downloadlink); funktion. Det jag nu skulle vilja är att innan man kommer till rätt zipfil s

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Måste bara tacka Matte för en riktigt bra länk, har missat/aldrig vetat om innan - tackar, riktigt bra! :bire
- Rekommendera böcker vågar jag mig inte riktigt på, men själv så köpte jag på mig "PHP and MySQL Web Development" 2nd ed av Luke Welling, Laura Thomson, feb 2003 häromdagen.
Känns som en "Cut the crap"-bok, innehåller många bra exempel, bra skriven (det jag läst) och allmänt genomarbetad, ger (iaf) mig flera bra idéer om "tänket"/"omtänktet" när jag pillar i php.
:)

Medlem sedan feb. 200358 inlägg

Ok tack så mycket! Nu kör jag inte lokalt något men har funderingar på och försöka lära mig det med.
Tack ännu en gång!

Medlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Men du kan ändå ha manualen liggande på din dator, utan att behöva besöka php.net, även om du inte har någon webbserver lokalt. :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)