Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Håller på med ett upload script som jag ska ladda upp filer till mitt webbhotell varifrån som helst. Men jag har ett problem. Får detta meddelandet:
Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 13238 is not allowed to access / owned by uid 0 in /upload.php on line 12
Kan jag komma runt Safe Mode på något sätt?
Ett annat problem jag har är att funktionerna för att byta namn och ta bort uppladdade filer tillåter att man skickar t ex "../index.php" som argument.... Inte alldeles för bra... Hur fixar jag det? Är det bara att byta ut dubbla punkter och slashar mot ingenting?
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Du försöker accessa rooten ( / ), och det har du av naturliga orsaker inte rätt till. Spara filen i någon av dina egna mappar istället (som du har skrivrättigheter på)
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Tack nu fungerade det :)
Men jag behöver fortfarande hjälp med problemet som gör att man kan skriva över vilka filer man vill på servern...
Går det att göra så att filerna man har laddat upp i den speciella mappen inte kan köras? (php, asp)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Kanske inte världens snyggaste lösning men innan du kopierar filen:
while (file_exists($filename)) {
$filename = substr($filename, 0, strrpos($filename, ".")) . '(1)' . substr($filename, strrpos($filename, "."), strlen($filename));
}
R// Variablerna måste ju såklart heta samma sak. :r
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg löste det genom att använda basename() :)
Försökte just att ladda upp en fil som var lite mer än 500 Kb stort. Då fungerade det inte :( Går det att fixa det?
jigganMedlem sedan juni 2003175 inlägg öppna i php.ini filen som ligger i php mappen och leta upp där det står din max upload grejs
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Inställningen i php.ini heter upload_max_filesize. Om du har tänkt sätta den i MB så behöver du inte skriva alla bytes. Det räcker med att skriva nM där n = så många MB som du vill ha som max. :)
R// Jag har t.ex. 2M