webForumDet fria alternativet

Tappad variabel!

5 svar · 190 visningar · startad av mhedda

mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg

Hej!
Jag håller på att bli tokig på en variabel som inte kan indentifieras.
Detta är min kod för att skicka iväg variablarna:

<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp1() {
props=window.open('jaktinfo_brygga.php?str_licensnr=<?=$str_licensnr?>&jaktlag=<?echo htmlentities(urlencode($namn_jaktlag))?>', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=1, width=650, height=700 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>

Sen plackar jag upp dom i popup fönster. Variabel jaktlag kommer med men inte str_licensnr,
den är fylld med ett värde men variabeln hittas inte.
Vad sjutton kan det vara??

Felmeddelandet är:
Notice: Undefined index: str_licensnr in c:\inetpub\wwwroot\sveaskog\stat_2\jaktinfo_redform.php on line 350

MVH

dectgapMedlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Bättre så här?

<script language="JavaScript">

<!-- Begin

function popUp1() {

props=window.open('jaktinfo_brygga.php?str_licensnr=<?=urlencode($str_licensnr);?>&jaktlag=<?echo urlencode(htmlentities($namn_jaktlag));?>', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=1, width=650, height=700 left = 100, top = 100');

}

// End -->

</script>
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Du öppnar jaktinfo_brygga.php, men felmeddelandet säger att du inte har variabeln i jaktinfo_redform.php ?

Inkluderar du jaktinfo_redform.php ?
Eller hur för du över variabeln till jaktinfo_redform.php ?

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

jaktinfo_redform.php är nog filen han kör. ;)

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Enligt beskrivningen är det i popupen han inte hittar variabeln, och får felmeddelandet.

Men visst kan det vara så.

mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg

Tack alla snälla utvecklare!
Det var jag som var helt dum i huvudet jag har jobbat med den här sidan förrut och nu efter uppehåll så skulle jag lägga till variabeln str_licensnr men hade helt glömt bryggan, och var helt blind, såg inte att den gick till jaktinfo_brygga.php först.
Så jag gick in och ändrade på bryggan till detta.

header("location:jaktinfo_redform.php?jaktlag=".htmlentities(urlencode($jaktlag))."&str_licensnr=".htmlentities(urlencode($str_licensnr)));

Jag skäms :-(

MVH

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)