webForumDet fria alternativet

Problem Med Nyhets-script, kopplas hur?

3 svar · 292 visningar · startad av Ankish

AnkishMedlem sedan juli 200313 inlägg

Ni har jag en fråga, såhära e det at jag vill använda ett nyhets-script som e hyffsat bra och fungerade utan problem på datan (genom wwwrooten). Men när den väl kom upp på webhotellet, så får jag detta meddelande:

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(./cutenews/show_headlines.php) is not within the allowed path(s): (G:\share) in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 97

Warning: main(cutenews/show_headlines.php) [function.main]: failed to create stream: Operation not permitted in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 97

Warning: main() [function.main]: Failed opening 'cutenews/show_headlines.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 97

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(./cutenews/show_news.php) is not within the allowed path(s): (G:\share) in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 100

Warning: main(cutenews/show_news.php) [function.main]: failed to create stream: Operation not permitted in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 100

Warning: main() [function.main]: Failed opening 'cutenews/show_news.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in G:\frip.dk\ankan\default.php on line 100

MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg

Det beror på, som det står, att "open_basedir restriction in effect", dvs en inställning som webhotellet har gjort vilket innebär att PHP bara får accessa en viss katalog och alla under.

AnkishMedlem sedan juli 200313 inlägg

jag förstod inte riktigt, men jag tippar på att du menar att det måste ligga under en viss katalog, eller att sökvägen va fel. Korrigera om jag har fel.

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det var nog det första han menade. Att du bara har rättigheter att komma åt din egen wwwroot på webhotellet.

R// Är det sånt här jag slösar mitt 2000:e inlägg på? ;)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)