webForumDet fria alternativet

Vilka filer som används

PHP

2 svar · 247 visningar · startad av nkrantz

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg
Frågan#1

Hallå!

Sitter med ett större projekt och har insett att jag har varit lite dålig på att namnge filer och ta bort filer som jag inte längre behöver. :r

Någon som har något bra tips på namngivning och hur jag skall kunna rensa bort de filerna som jag inte använder?

// Nippe

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det sätt jag namnger mina filer på beror på hur jag använder dem. Jag brukar använda templates, XML-filer, inkluderings-bibliotek samt rena PHP-dokument i mina projekt.

Templatefilerna placerar jag i en mapp, med namn som t.ex. Template.Main.tpl. XML-filerna ( Som jag nästan alltid använder som konfigureringsfiler ) som t.ex. Config.Db.xml. Inkluderingsbiblioteken ( PHP-dokument med funktioner, klasser, m.m. ) till Include.Classes.php. PHP-dokumenten låter jag ha vanliga namn som t.ex. Start.php, Forum.php, osv.

Jag vet inte om det var ett sånt svar du väntade dig, du får hojta annars. ;)

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg

Jo, det var väl ungefär ett sånt svar jag väntade mig :) Har nog samma principer ungefär i namngivningen, har dock krånglat till det lite för mig eftersom jag har ändrat namngivningsreglerna allt eftersom :)

Filerna som jag använder då, något hett tips om hur jag fixar det!?! Kanske kan kolla ftp loggen, de filerna som inte ändrats på länge borde ju vara ganska säkra...

// Nippe

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)