GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Försöker skicka med ett användarnamn och ett lösenord när jag öppnar en anslutning till en sida. Koden ser ut såhär:
$fp = fsockopen ("http://admin:".$sc_password."@127.0.0.1", 8000, $errno, $errstr, 30);
if (!$fp) {
echo "$errstr ($errno)<br>\n";
//error, print to error log
} else {
fputs ($fp, "GET /admin.cgi?mode=ripip&ip1=".$ip1."&ip2=".$ip2."&ip3=".$ip3."&ip4=".$ip4." HTTP/1.1\r\nHost: 127.0.0.1\r\nConnection: close\r\n\r\n");
fclose ($fp);
}
Den verkar inte vilja ta den URL jag skriver in. Jag har kollat så att verkligen $sc_password innehåller något. Den går in i error-blocket och skriver enbart ut '(0)'. Alltså ingen errstr och error-numret är 0.
Hur ska jag göra för att skicka med användarnamn och lösenord?
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Jag har kommit lite närmare svaret:
$fp = fsockopen ("127.0.0.1", 8000, $errno, $errstr, 30);
if (!$fp) {
echo "$errstr ($errno)<br>\n";
} else {
// Build the header
echo "im here<br>";
$header = "POST /admin.cgi?mode=ripip&ip1=".$ip1."&ip2=".$ip2."&ip3=".$ip3."&ip4=".$ip4." HTTP/1.1\r\nAuthorization: Basic ";
$header .= base64_encode("$sc_admin:$sc_password") . "\r\n";
$header .= "Content-type: application/x-www-form-urlencoded\r\n";
$header .= "Host: 127.0.0.1\r\n";
$header .= "Connection: close\r\n\r\n";
fputs ($fp, $header);
while (!feof($fp)) {
$strHTML = $strHTML.fgets($fp,512);
}
echo "printing html:<br>";
echo $strHTML;
fclose ($fp);
exit;
}
Men sidan jag får tillbaka är helt tom och det som borde ha hänt har inte det.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Följande header funkar bra :)
$header = "GET /admin.cgi?mode=ripip&ip1=".$sip[0]."&ip2=".$sip[1]."&ip3=".$sip[2]."&ip4=".$sip[3]." HTTP/1.1\r\n";
$header .= "Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, application/vnd.ms-powerpoint, application/vnd.ms-excel, application/msword, */*\r\n";
$header .= "User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; (R1 1.3); .NET CLR 1.0.3705)\r\n";
$header .= "Host: 127.0.0.1:8000\r\n";
$header .= "Connection: Close\r\n";
$header .= "Authorization: Basic ".base64_encode("$sc_admin:$sc_password") . "\r\n\r\n";