InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Härmed ger jag mig in i PHP-äventyret!! :)
Jag har egentligen rätt många "?", men till att börja med en ganska enkel sak.
Jag har lagt in en mail-funktion på sidan. Formuläret anropar sin egen sida så att säga, när innehållet ska skickas.
Följande kod skriver att meddelandet skickades om Mail() returnerade 'true'.
<?
if (mail) {
echo "Meddelandet skickades med en väldans fart.";
}
?>
Men problemet är att den texten vägrar försvinna när man kommer tillbaka till sidan (eller laddar om den)
Det blir ju lite ologiskt när det står kvar.
Hur kan jag fixa detta på ett bra sätt???
Hur ser koden ut som skickar mailet?
MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg Ja du...
mail() är ju en inbyggt funktion i PHP som du måste anropa med rätt argument. Se http://se.php.net/manual/en/function.mail.php för komplett syntax.
Du kan alltså inte bara skriva "if (mail)" eftersom du inte skickar med några som helst argument till mail() i ditt exempel ovan.
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Funktionen för att skicka mailet ligger högre upp på sidan och fungerar utmärkt. (Mailet skickas)
Tyvärr kommer jag inte åt koden just nu, men det är inga konstigheter där.
Kodsnutten oven har jag lagt in längre ner på sidan där jag enbart vill skriva ut ett meddelenade OM man nyss skickade ett mail.
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inlägg Kan du då inte där högre upp definiera en variabel med meddelandet om det blir skickat, sedan echo:ar du bara ut det där nere...