Har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp med. Håller på ett mysqlgränssnitt till en hem sida och behöver hämta vilka fält som finns i en tabell.
Hittade ett script i manualen som jag inte får att fungera. har modifierat det smått, fungerade dock inte i ickemodifierat skick heller. Får inget felmeddelande och inget skrivs ut.
Fungerar överallt med $länk (dum vana sen jag lärde mig php. stod länk i exemplet jag läste med mysql :) ) har provat med link vilket inte gjorde nån skillnad överhuvudtaget.
$tbl innehåller värde som den får föregående sida. Har även provat med att skriva databas och tabellnamn istället för variablarna där men det fungerar inte heller.
Fungerar överallt med $länk (dum vana sen jag lärde mig php. stod länk i exemplet jag läste med mysql :) ) har provat med link vilket inte gjorde nån skillnad överhuvudtaget.
Det var inte meningen heller. Tänkte mer som att man bör ha det som huvudregel. Att inte ha med å, ä och ö i variabelnamn.
Hur får man reda på om ett fält är satt till auto_increment eller inte?
Har försökt med "mysql_field_flags()" som tydligen ska fixa det men får det inte att fungera.