QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Hej
Jag har två värden i en databas, ex. 10 och 100. 10 på 100 är ju 10% men hur gör jag en funktion som visar det som en liggande stapel, alltså att man kanske har en bild som har höjden 10 px och 1 px bred. Så om det är 10% ska 10 bilder visas (som en bild) och sedan resten ska vara tomt. Och det hela ska ha en svart borderkant.
Hur ska man lösa detta? (antar att ni sätt detta, jag vet inte hur man löser det så jag skrev så jag tror man gör, jag menar typ sådan de har på hotmail som visar hur mycket utrymme man har över.) :)
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Ta det hela delet på dleen då får du i detta fall 10.
Två bilder som tillsammans ska vara 100 px. Sätt dena ena till 10 px i bredd och den andra till 100-10 . Du lägger dem bredvid varandra så är saken biff!
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Är väl inga problem, bestäm bredden med <td width=""> istället.
t.ex:
<table border=1>
<tr><td width="100" bgcolor="white">
<table border=0><tr><td width="60" bgcolor="blue"> </td></tr></table>
</tr></table>
Eller måste du just visa bilder?
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Missade funktionen. Kan se ut såhär:
<?php
function getProcent($x, $y){
return (($x / $y) * 100);
}
?>
<html>
<body>
<?php
$x = 10;
$y = 100;
?>
<table border=1>
<tr><td width="100" bgcolor="white">
<table border=0><tr><td width="<?php echo getProcent($x, $y);?>" bgcolor="blue"> </td></tr></table>
</tr></table>
</body>
</html>
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Tack P och framförallt Gein! :D
Funkar kanon den koden jag fick av dig gein, trodde inte det skulle vara så enkelt, och nu blir det lätt att anpassa koden också :)