webForumDet fria alternativet

Spamfilter

3 svar · 290 visningar · startad av Gislaved.net

Gislaved.netMedlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag använder programmet Spampal tillsammans med mitt vanliga e-postprogram, och det använder sig av DNSBL-listor för att stoppa spam från att invadera min inkorg. Detta fungerar relativt bra, förutom när jag är på resande fot och använder mig av min webbpost.

Därför skulle jag gärna se en liknande lösning i PHP som gick in på mitt pop3-konto en gång i kvarten och plockade bort oönskade meddelanden. Skulle detta kunna gå att genomföra? Det jag är intresserad av är just kopplingen och verifieringen mot DNSBL-databasen. Att köra scriptet på bestämda tider och plocka bort mail från servern blir nog inga problem.

Gislaved.netMedlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag antar att ingen här har lyckats med det jag vill åstadkomma, så jag försöker på egen hand.
Önska mig lycka till, det lär jag behöva.

LMDMedlem sedan jan. 200398 inlägg

Gislaved.net skrev:

Jag antar att ingen här har lyckats med det jag vill åstadkomma, så jag försöker på egen hand.
Önska mig lycka till, det lär jag behöva.

Kör du din egen mailserver? I så fall är det väl bäst att låta mailservern själv köra uppslagningar mot dnsbl-listor?

MungoMedlem sedan jan. 2000372 inlägg

Jag vill bara säga att när/om du lyckas, posta gärna din kod här. Jag och säkert många med mig vill gärna ta del av det!

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)