Hejsan, jag tänkte göra ett script där man kan lägga till inlägg, och sedan skall man kunna redigera sina egna inlägg, och jag tänkte göra något i stil med:
Det skall i slutet vara fixat o donat med mysql, men ville snabbt testa om det gick, därav all den bökiga koden med textfiler och array-hantering. Men iaf. om användarnamnet (som sedan skall plockas ur en sessions variabel, är detsamma som $row['name'] så vill jag att scriptet skriver ut en länk i cellen efter allt det andra.
Och det stämmer nästan, scriptet skriver ut en länk på den sista raden...
Det är bara rad fyra som får en länk, även om både rad 1 och 4 borde få det, eller rättare sagt, det är det jag vill skall hända, men uppenbarligen klarar ju inte koden jag har slängt ihop att utföra detta.
Nån som har lust att modifiera loopen lite så att den är med på noterna?
Hummms, det verkar som om scriptet bara tar och kör if-satsen på sista raden, dvs bara kollar om den sista (innan feof) har ett namn som stämmer överrens, för om jag sätter $name till något annat, typ Erik (rad 3) så hittar scriptet inget alls som den sätter länk på... :(
Hehe, nu känner jag mig bra dum...
Jag skrev denna snabb-kod för att testa om det gick att göra, men fick då använda mig utav en while loop för att få det att funka med textfilen... i databas loopen använder jag mig utav en for-loop, och där fungerade det utmärkt... *doh*
Tack ändå för visat intresse
MVH Patrik
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e