webForumDet fria alternativet

'Sno' från andras databaser?

3 svar · 331 visningar · startad av joos

joosMedlem sedan feb. 200314 inlägg

Hej,

Är det någon som vet hur man kan göra sen liknande lösning som detta http://www.annonsguiden.nu/ ?

De samlar ihop annonser från ett antal andra sajter och listar dessa så man får utbudet från flera olika marknader i ett.
Jag är instresserad av att göra något liknande för att bevaka odds hos olika bookmakers, men kan inte förstå hur man gör detta... x(

På nåt sätt måste man väl komma åt deras databaser och hämta informationen...

Postade här i PHP då jag hoppas man kan lösa detta med hjälp av PHP/MySQL eftersom det är det jag kan minst lite. ;)
Om någon har nån länk eller vet i det stora hela hur det fungerar vore jag tacksam för svar :) !

mvh/Joel :P

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Man ska INTE sno från andra sidor, ska du hämta från andras DB måste du ha tillstånd / access

Text går att plocka från en sida och printa ut på en annan med PHP .. men som sagt, se till så att du har tillstånd att göra det först

joosMedlem sedan feb. 200314 inlägg

Tack för svaret!

Okej, jag menar inte riktigt att sno. Felformulerat av mig.

Det jag ska göra är för eget bruk, så jag bättre kan hålla koll utan att behöva surfa runt på X antal sidor.
Kan man plocka text utan att ha access till deras DB? Då menar jag inte i juridisk bemärkelse utan om det går tekniskt.

mvh/Joel

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Ja det är fullt möjligt, sidorna du vill ha din info ifrån har ju redan hämtat alla data från databasen så det enda som behöver göras är att söka igenom den sidan efter vissa rader och printa ut dom någon annanstans.

Jag tror det finns ett script som är gjort av sgtpepper som hämtar dagen nyhetsrubriker från DN samt ett annat av Cri11e som visar hur du skall gå tillväga för att hämta din info..

Är jag helt ute & cyklar så får nån gärna säga till..

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)