SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Hej!
Det är så att jag sitter bakom en router med 3st burkar.
192.168.0.100, 192.168.0.101, 192.168.0.102
Låt säga att jag besöker en sidan som skriver ut mitt IP, det IP den kommer att skriva ut är mitt IP som jag har utåt från routern, det jag undra här hur man skriver ut mitt riktiga IP (det lokala bakom routern) inte det som sätts av routern.
hmm var det rörigt ?
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Det kan du inte (rätta mig om jag har fel). Routern döljer ditt interna ip.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg hmm!
Okej... hur skall jag då lösa detta tro... ;D
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Vad är det du ska lösa genom att ta reda på det interna IPt? Måste det vara via en webbsida du tar reda på det?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Det är så att det finns ett online spel som jag lirade rätt mycket. Men sen blev jag å min polare bannade för att dem trodde vi fuskade. Deras regel var att man bara fick ha 1 konto / person... Å eftersom jag å min polare bägge sitter med samma IP utåt, men olika interna IP. Så tänkte jag om det gick på ngt viss att skilja dessa två datorer åt. Dem funderar på att införa 1konto / IP nu istället. Men detta måste ju gå att lösa med ngn form av Cookies på ngt viss lr ?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Så det jag igentligen skulle vilja ha är ngt unikt sätt att identifiera en dator på....
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg så att man kan vissa att man har flera datorer bakom samma IP...